Ruslar şimdi de Reddit’i hedef aldı

Yetkililer tarafından paylaşılan bilgilere göre Internet Research Agency ile bağlantısı bulunduğu tahmin edilen yaklaşık 1000 hesap Reddit’ten engellendi. Bu hesapların Rus propagandası yapma amacıyla açıldığı tahmin ediliyor. Facebook, Twitter ve Instagram’ın ardından Rus propagandasıyla ilgili iddialar Reddit’e de sıçradı. Platformun CEO’su olan Steve Huffman, yayımladığı yıllık saydamlık raporunda 944 hesabın Rus hükümetiyle bağlantısı bulunan Internet […]

110 kez okundu 1 dk 0 sn okuma süresi 11 Nisan 2018
Google News Google News ile Abone Ol 0 Yorum

Yetkililer tarafından paylaşılan bilgilere göre Internet Research Agency ile bağlantısı bulunduğu tahmin edilen yaklaşık 1000 hesap Reddit’ten engellendi. Bu hesapların Rus propagandası yapma amacıyla açıldığı tahmin ediliyor.

Facebook, Twitter ve Instagram’ın ardından Rus propagandasıyla ilgili iddialar Reddit’e de sıçradı. Platformun CEO’su olan Steve Huffman, yayımladığı yıllık saydamlık raporunda 944 hesabın Rus hükümetiyle bağlantısı bulunan Internet Research Agency tarafından kontrol edildiğini tahmin ettiklerini belirtti. Toplamda 14.000’den fazla paylaşım yapmış olan hesapların sadece birkaçının platformda tam aktif olduğu da paylaşıldı.

Kapatılan hesaplardan yaklaşık 650’sinin hiç karma puanı bulunmazken, 70’i 1000 ile 10.000 arasında değişen puana sahipti. Ayrıca hesapların hiçbir politik reklamla bağlantısının bulunmadığı ve propaganda içeriği paylaşmadığı da gözlemlendi.

reddit

Tüm bu bilgiler ışığında IRA tarafından açılan hesapların belki de yalnızca gözlem yapmak amacıyla kullanılmış olabileceği düşünülüyor. Facebook’taki IRA hesaplarının bazıları politik içerikli reklamlar oluşturmuş ve propaganda sayfaları kurmuştu.

Bu yazıya tepkin ne?

tekno

tekno

Yorum Ekle

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ormanda Havuzlu Ev İnşa Etmek Hem de Tek Başına
15 Temmuz 2020

Ormanda Havuzlu Ev İnşa Etmek Hem de Tek Başına

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Apple, 1 Ocak 2018’den itibaren 32 bit Mac uygulamalarını kabul etmeyecek
02 Aralık 2017

Apple, 1 Ocak 2018’den itibaren 32 bit Mac uygulamalarını kabul etmeyecek

Ruslar şimdi de Reddit’i hedef aldı

Bu Yazıyı Paylaş