Fransa 3 sene içerisinde tüm kömürlü termik santrallerini kapatacak

Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, ülkesinin 2021 senesine kadar kömür tüketimiyle enerji sağlayan termik santralleri kapatacağını duyurdu. Cumhurbaşkanı, Fransa’nın iklim değişikliğiyle mücadelede öncü olmasını istediklerini, bunun için çaba göstereceklerini paylaştı. İklim değişikliğinden kaynaklanan felaketlerin arttığı bu zamanlarda Avrupa’nın ileri gelen ülkelerinden birisi olan Fransa, kömürle çalışan termik santrallerini  3 sene içerisinde kapatacağını duyurdu. İlk olarak 2023 […]

160 kez okundu 1 dk 28 sn okuma süresi 26 Ocak 2018
Google News Google News ile Abone Ol 0 Yorum

Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, ülkesinin 2021 senesine kadar kömür tüketimiyle enerji sağlayan termik santralleri kapatacağını duyurdu. Cumhurbaşkanı, Fransa’nın iklim değişikliğiyle mücadelede öncü olmasını istediklerini, bunun için çaba göstereceklerini paylaştı.

İklim değişikliğinden kaynaklanan felaketlerin arttığı bu zamanlarda Avrupa’nın ileri gelen ülkelerinden birisi olan Fransa, kömürle çalışan termik santrallerini  3 sene içerisinde kapatacağını duyurdu. İlk olarak 2023 senesine kadar bu termik santrallerin kapatılması hedefini belirleyen hükümet, Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’un yapmış olduğu açıklamayla planı iki sene daha öne çekmiş oldu.

Fransa kömür

Davos’ta düzenlenen World Economic Forum’da (Dünya Ekonomik Forumu) açıklama yapan Macron, kendisinden önce cumhurbaşkanlığı yapan Hollande’nin bu planı hazırladığını ve kendilerinin planı daha da geliştirdiklerini paylaştı. Yalnızca kömürler çalışan termik santralleri kapatmayı amaçlamadıklarını, aynı zamanda birçok alanda değişiklik yaparak Fransa’yı iklim değişikliğiyle mücadelede öncü ülkelerden birisi yapmak istediklerini paylaşan Macron, enerji alanında yenilikler yapmaya devam edeceklerini belirtti.

Fransa Emmanuel Macron

Fransa’nın bu davranışı örnek olabilecek türden güzel bir davranış, ancak ülkede tüketilen enerjinin yalnızca yüzde 1’i kömürden geliyor. Bundan ötürü Fransa’nın bu hamlesinin büyük bir etki yaratmayacağı, şimdilik “sembolik” bir hamle olduğunu da söylemekte fayda var. Umuyoruz ki Avrupa’daki birçok ülkeden çok daha büyük yüz ölçümüne sahip olan Fransa, yakın bir zamanda topraklarındaki yenilenebilir enerjiyi kullanabilmenin daha iyi yollarını bulur ve Avrupa’da yenilebilir enerji konusunda öncülük yapan ülkeler arasına katılır.

Bu yazıya tepkin ne?

tekno

tekno

Yorum Ekle

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ormanda Havuzlu Ev İnşa Etmek Hem de Tek Başına
15 Temmuz 2020

Ormanda Havuzlu Ev İnşa Etmek Hem de Tek Başına

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Telegram’da Gece Modu Otomatik Olarak Nasıl Açılır?
16 Temmuz 2019

Telegram’da Gece Modu Otomatik Olarak Nasıl Açılır?

Fransa 3 sene içerisinde tüm kömürlü termik santrallerini kapatacak

Bu Yazıyı Paylaş