Karbon emisyonu yeniden yükselişe geçti

Yapılan ölçümler, son üç senedir artış göstermeyen karbon emisyonu değerlerinin yeniden yükselmeye başladığını ortaya koydu. Emisyon değerleri artmaya devam ederse küresel ısınmanın etkileri de artacak. Bilim insanları tarafından açıklanan son rakamlara göre karbon emisyonu değerleri yeniden yükselişe geçti. Enerjisinin büyük bir bölümünü kömürden elde eden Çin’den kaynaklı olan bu artış, yapılan tahminlere göre yıl sonuna […]

112 kez okundu 1 dk 36 sn okuma süresi 15 Kasım 2017
Google News Google News ile Abone Ol 0 Yorum

Yapılan ölçümler, son üç senedir artış göstermeyen karbon emisyonu değerlerinin yeniden yükselmeye başladığını ortaya koydu. Emisyon değerleri artmaya devam ederse küresel ısınmanın etkileri de artacak.

Bilim insanları tarafından açıklanan son rakamlara göre karbon emisyonu değerleri yeniden yükselişe geçti. Enerjisinin büyük bir bölümünü kömürden elde eden Çin’den kaynaklı olan bu artış, yapılan tahminlere göre yıl sonuna kadar yüzde 2 oranını bulacak. Tüm dünyanın karbon emisyonunun yüzde 26’sından sorumlu olan Çin, emisyon değerlerini bu sene yüzde 3,5 oranında (yani 10,5 milyar ton) artırdı.

Karbon emisyonu 2014 senesinde beri yükselişe geçmemişti ve bu durum küresel ısınmanın etkilerinin az da olsa hafiflemesine yardımcı olmuştu. Karbon emisyonunun Çin’in yeniden üretimini hızlandırmasına bağlı olarak artmaya başladığı düşünülüyor. 2014-2016 seneleri arasında üretimde yavaşlama yapan ülke, kömür tüketimini alçak seviyelerde tutarak emisyon değerlerinin sabit kalmasına katkı sağlamıştı.

1211china08

Avrupa ve ABD’nin karbon emisyonu azalıyor

Çin’in aksine yapılan anlaşmalar ve bilim insanlarından gelen baskılarla küresel ısınmanın etkilerini hafifletmeye çalışan Avrupa ve ABD, her sene karbon emisyonu değerlerini aşağıya çekiyor. Elde edilen veriler bu sene Avrupa’nın yüzde 0,2 ve ABD’nin yüzde 0,4 oranında daha az karbon salınımı yaptığını ortaya koydu. Çin’den sonraki en kalabalık ikinci ülke olan Hindistan ise karbon salınımını yüzde 2 oranında artırdı. Hindistan da bir süredir bu değeri düşürmek için uğraşan ve kayda değer oranda ilerleme gösteren ülkelerden birisi. Ülkenin karbon salınımı önceki senelerde yüzde 6 artış gösteriyordu.

Bu yazıya tepkin ne?

tekno

tekno

Yorum Ekle

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ormanda Havuzlu Ev İnşa Etmek Hem de Tek Başına
15 Temmuz 2020

Ormanda Havuzlu Ev İnşa Etmek Hem de Tek Başına

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Samsung Tam Ekranlı Cihazları için Geliştirdiği Kamera Sensörünü Duyurdu
22 Ocak 2019

Samsung Tam Ekranlı Cihazları için Geliştirdiği Kamera Sensörünü Duyurdu

Karbon emisyonu yeniden yükselişe geçti

Bu Yazıyı Paylaş